Emilia Sjödin

Dagens fototips
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
 
Här har ni två bilder på vackra Nanna som jag inte tror att jag har visat er. Skrollade igenom mina utkast här på bloggen och insåg att jag inte hade publicerat dessa bilder, så jag gör det nu istället, hoppas det går bra? 
 
Om det är en sak jag har lärt mig när man fotar är det att man alltid ska gå ner i samma nivå/ höjd som modellen när man tar en bild, för att göra modellens kropp så proportionerlig som möjligt. Skulle jag exempelvis fota Nanna ståendes skulle hennes huvud som är närmast kameran bli väldigt stort om man jämför med hennes ben som är längst bort från kameran. Dagens fototips blir alltså att alltid fota i samma höjd som modellen! 
 
Vem är egentligen Nanna? Jag och Nanna har växt ihop, vi gör nästan allt tillsammans. Vi delar alla våra tankar med varandra, vi jobbar tillsammans, poddar (???) tillsammans, vi bor mittemot varandra i Umeå och vi funderar till och med om vi ska börja införa någon tradition med att bruncha en gång i veckan ihop. Nanna är en av mina bästa vänner och vi gör i princip allt ihop. Hon är bäst. 
 
Har ni något fototips ni vill dela med er av? 
KRAMAR! 
 
 
 
#1 - Frida

Superfina bilder!!
Kul med lite tips också :)

Svar: Tack vad glad jag blir! :)
Emilia Sjödin