Emilia Sjödin

Hur du tar bort en Lens Flare i Photoshop
Före / Efter 
 
Skrollade igenom Youtube idag och hittade en tutorial på hur man tar bort en lens flare i Photoshop, blev så glad eftersom jag länge har velat ta bort den effekten på bilden ovan. Som ni ser så lyckades jag, relativt bra i allafall, inte helt perfekt dock. Jag kan verkligen älska att ha med olika effekter i bilder, men just en lens flare i ansiktet tycker jag kan förstöra hela bilden, det blir till ett störningsmoment... Men som tur är gjorde Julia Trutti en video om hur jag photoshoppar bort den (älskar för övrigt hennes ytkanal). 
 
Jag länkar videon under så ni också kan kika på hur man redigerar bort en lens flare! Vad tycker ni om bilden ovan förresten? Blev det bra? Själv kan jag tycka att munpartiet fortfarande är för ljust, men kan tänka mig att det är svårt att redigera bort något som ligger över munnen. 
 
Här har ni videon!
KRAMAR! 
 
 
#1 - Alice Dahl

Jätte snygg bild, bra redigerat! :)

Svar: Vad kul att du tycker det! Tack så mycket :)<3
Emilia Sjödin