Emilia Sjödin

Hur går det med nyårsmålen?
Okej, mina nyårsmål fylls på hela tiden. Men nu ska vi se vilka mål jag än så länge har uppfyllt! 
 
1. Köra bil till Umeå. 
Rackarns, jag bor i Umeå men har dessvärre ingen parkering, vilket gör det svårt för mig att köra hela vägen dit. 
 
2. Gå på festival! 
Jag gick på brännbollsyran! 
 
3. Skaffa ett sommarjobb. 
Jag jobbar på Tempo som varje sommar. Jag kan inte tacka nej till att jobba med min bästa vän var och varannan dag, haha. 
 
4. Bädda sängen varje dag. 
Neeeej!! Insåg precis när jag läste detta mål att jag här i Dalarna inte har bäddat min säng.. Jag har verkligen bäddat min säng varje dag i Umeå sedan Januari, jag lovar. Åh typiskt, måste helt glömt bort det när jag kom hem till Dalarna.. Jag som verkligen trodde jag skulle klara detta. 
 
5. Rensa lägenheten på plast. 
Har fått en helt egen lägenhet nu så jag har inte så mycket att rensa, men jag ska däremot låta bli att köpa mina nya saker i plast. 
 
6. Äta mindre kött
Jag äter definitivt mindre kött i Umeå!  
 
7. Inte använda mobilen i sängen. 
Njaaa, det gick bra de första dagarna, men nej jag kan verkligen inte lägga ifrån mig mobilen på kvällarna. 
 
8. Lägga ut en video på Youtube. 
Jag är nära, väldigt nära!! Jag ska faktiskt köpa en mic och sedan är jag redo för att spela in en video. Vad vill ni se?
 
9. Hyra en egen lägenhet. 
Äntligen har jag en helt egen lägenhet, så skööönt!! 
 
10. Köra manuell bil. 
Hm, har inte gjort detta än. Måste utsätta mig för det även om jag inte vill, haha! 
 
11. Prata med en psykolog. 
Velar alltid fram och tillbaka när det gäller en psykolog. De få gånger jag känner att jag behöver en psykolog är när jag är riktigt ledsen, men jag klarar mig alltid på egen hand. Jag har blivit rätt stark och klarar av det mesta själv, även om det tar lång tid. Jag tror inte att en psykolog skulle hjälpa så mycket, för jag vet redan hur jag ska hantera situationer. Jag menar absolut inte att man inte ska ta hjälp av en psykolog, mår du dåligt så gå och prata med en psykolog! 
 
12. Köpa skoter. 
Haha med tanke på att jag lägger noll kronor på mitt sparkonto så lär det inte bli någon ny skoter, tyvärr. Det är verkligen supertrist då bägge mina bröder beställt helt nya skotrar till vintern, fy för dem haha. 
 
13. Åka tåg själv med flera byten. 
Dethär har fortfarande inte hänt. Fega jag. 
 
14. Planera bättre, veckoplanera. 
Vart är kalendern jag skulle köpa? Har fortfarande ingen och det gör mig tokig!
 
15. Testa brun utan sol. 
Hmm, nope. 
 
16. Satsa på bloggandet. 
Måste säga att jag börjar tappa suget för bloggandet, jag vill bara visa upp mina bilder jag tar. Borde jag istället börja göra videor? Men vad gör jag då med mina bilder? Hmmm, svårt detdär. Behöver något nytt och kul!  
 
17. Fixa kalender. 
Ja precis, fixa en kalender Emilia... 
 
18. Läsa två böcker.
Jag har läst en iaf! 
 
19. Göra något nytt med håret. 
Jag vill så gärna klippa gardinlugg! 
 
20. Sluta bita på naglarna. 
Haha, kommer aldrig ske. 
 
21. Köpa en menskopp. 
Det ska jag göra!
 
22. Sova i fläta varje natt. 
Haha, trodde jag på den själv?
 
23. Släppa en podd! 
Ni som läste min fredagssnack på blogg.se fick reda på att jag ska släppa ett poddavsnitt i höst, huuuur kul?!
 
24. Gå upp varje morgon innan klockan 10. 
Tro det eller ej, men Emilia har ställt klockan varje dag dethär året!