Emilia Sjödin

Min midsommar
 
Nannas klänning - Nelly.   Min kjol - H&M.    Röd topp - GinaTricot.    Krans - Madlady. 
Fina Nanna bjöd in till midsommarfirande på midsommardagen. Vi satt ute, spelade spel, drack lite vin och gjorde oss redo
för den stora festen på logen. Japp, på midsommar är det tradition för oss bybor att åka till logen och dansa bugg, sterotypsikt för dalarna va?
Jag skulle nog säga att det är större firande på midsommardagen än på midsommarafton här på landet, vilken dag firar ni mest? 
Fina Filippa och André var också med! 
Hej mina fina! 
Äntligen har jag en hel vecka framför mig där jag är ledig varje dag, hur skönt? På onsdag åker jag upp till Umeå och på fredag drar jag vidare till Skellefteå för att träffa mina fina vänner och gå på stadsfesten! Vi får se om jag tar med min kamera upp annars blir uppdateringen här på bloggen stillastående. 
 
Har ni haft med bra midsommar? Min midsommar har varit supermysig. Jag har både firat med min släkt och mina vänner. Fick dock inte med alla vänner på bilderna. Vi har en tradition här i byn att man kollar på midsommarrodden, alltså att varje by har en kyrkbåt och att alla byar tävlar mot varandra, och efter tävlingen så blir det fest på logen, hur mysigt? Bilder från rodden kommer senare! 
 
Har ni några speciella traditioner på midsommar? 
 
#1 - Alice Lindström

Åh vilka härliga bilder!

Svar: Tack så mycket fina du! :)
Emilia Sjödin