Emilia Sjödin

Alla behöver en gammelkompis
Godmorgon mina fina!  
Jag sitter just nu och kikar på nyhetsmorgon och de har bjudit in en gäst vid namn Nathalie som volontärarbetar med äldre, det fick mig att sakna min gamla tant som jag hade en väldigt fin relation till. Ibland glömmer jag bort att jag har haft en väldigt bra relation med en gamling. Jag kan tycka det är väldigt speciellt att ha en kompis som är så mycket äldre än sig själv, man lär sig otroligt mycket om livet. Det var så mysigt att sitta på hennes altan och prata om hennes rackartyg hon gjorde när hon var yngre. Jag skrattade alltid när hon skulle återberätta för mig hur hennes karl var, innan han dog. Hon kallade honom alltid för "gubbjävel" med glimten i ögat. 
 
Oftast när jag gick till hennes stuga fick man leta efter henne i trädgården, eftersom hon alltid var ute och planterade eller rensade bland alla sina blommor. När hon fick syn på mig brukade hon alltid veva med armarna i luften eftersom hon oftast var gömd bakom en stor buske. Gamlingar är alltid så mysiga, hon var den som alltid gav mig hårda kramar och kallade mig för skitunge. Jag gillade speciellt språket, äldre gillar att svära betydligt mer och jag tycker det är så härligt, haha. Åh, jag saknar den där tanten. Hon var den som mer än gärna ville prata om min mamma och berättade ofta historier som jag aldrig hört, och förmodligen aldrig skulle fått höra om mamma fortfarande vore vid liv. Hon var den som bjöd mig på rödvin när jag var 16-17 år, men jag fick absolut inte berätta det för någon i min familj. 
 
Jag tycker alla förtjänar att ha en gamling i sitt liv, det är så otroligt mysigt och lärorikt. De flesta har nog gamlingar i släkten med det är något speciellt med en kompis utanför släkten. 
 
Jag hatar den där cancern, utan den kanske jag fortfarande hade haft min gammelkompis kvar. 
 
Image and video hosting by TinyPic
#1 - MADDISENJ.SE

Vilket fint inlägg <3

Svar: Åh tack vad glad jag blir! <3
Emilia Sjödin

#2 - Heléna

Så fint inlägg och fin bild på dig! Jag hade också en gammelkompis förut - hon var gammal nog att kunna vara min mamma. Älskade henne högt och hon var den roligaste jag visste att sitta och prata bort tid tillsammans med. Tyvärr var det cancer som tog henne också :( Kram <3

Svar: Tack så mycket fina du! Åh det är verkligen så mysigt med en gammelkompis, tråkigt att höra om hennes bortgång. Återigen, jag hatar cancer.
Ta hand om dig! Kram <3
Emilia Sjödin