Emilia Sjödin

Vi drog till parken
 
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Hej finaste ni! 
Igårkväll fick jag reda på att det anordnades en stand up i en av Umeås centrala parker, helt gratis, hur bra? Jag drog direkt på mig skorna, satt i mina hörlurar i öronen, ringde upp min bror och började gå mot centrum. Det tar nästan trettio minuter att gå från mitt hem ner till stan, vilket är ett perfekt tillfälle att ringa upp mina nära och kära och bara prata. Jag längtar så mycket efter Dalarna, ser fram emot en lugn sommar som jag kan tillbringa med min familj och bästa vänner. 
 
Väl framme i stan mötte jag upp Klara och från ingenstans dök Matilda upp så vi drog med henne till parken också. Vi drog även till Coop och köpte med oss vindruvor och choklad för att göra det hela ännu mysigare. Vi satt i parken enda till tio på kvällen och det blev lite kyligt, tur Klara tog med filtar! 
 
På hemvägen ringde jag upp min andra bror (gäller att berätta samma historier för båda bröderna, haha) eftersom jag ville ha sällskap i luren på vägen hem. Men efter ett kort samtal hörde jag Nanna ropa mitt namn bakom mig och som tur är så bor vi grannar, så jag sade hejdå till min bror och fick sällskap av Nanna hela vägen hem. Det är precis det här jag gillar med att bo centralt, man stöter alltid på någon man känner! 
 
Nu ska jag iväg och äta pannkakor med Nanna, det blir mys. 
Hoppas allt är bra med er så hörs vi!