Emilia Sjödin

Review - Lip Glide
Här kommer ännu ett inlägg för er skönhetsnördar! När jag gjorde en recension på Lumenes foundation ville ni även se fler recensioner vilket är superkul! I det här inlägget får ni läsa om en läppenna jag fick i en glossybox för ett bra tag sedan. Se vad jag fick i min glossybox här (LÄNK).  
Denna produkt är en kombo mellan både ett läppglans och ett läppstift. Den heter Lip Glide och är i färgen playful pech, från märket Mememe cosmetics. 
 
FÄRG - Jag skulle beskriva denna färg som korall, en bladning mellan orange och rosa. På förpackningen står det att färgen är i en persikofärg, vilket jag inte tycker överrensstämmer. Jag tycker att färgen är väldigt vacker men eftersom jag har så pass ljus hy så blir jag likblek i ansiktet med denna färg. Till sommaren passar nog den betydligt bättre då jag får mer fräknar och brunare hy. 
 
KONSISTENS -  Jag tycker att konsistensen är väldigt väldigt krämig. Den är nästan så krämig att läppsiftet vill hamna utanför läpparna. Men efter applicering torkar läppstiftet och blir till en perfekt konsistens! 
 
HÅLLBARHET - Som ni kanske redan vet så har torra läppstift den bästa hållbarheten och eftersom detta läppstift är krämigt så är inte hållbarheten den bästa. Man behöver ungefär bättra på appliceringen en gång i timmen. 
 
PRIS - Orginalprodukten kostar 149kr/2g. Jag tycker priset är helt okej, det svider inte direkt i plånboken. Är ni intresserad av denna läppenna så kan ni köpa den på exempelvis lyko.se!  
 
APPLICERING - Appliceringen fungerar bäst med en läppensel då färgen gärna vill hamna utanför läpplinjen. Färgen är väldigt krämig och därav behövs det inte mycket produkt för att fylla läpparna.  Appliceringen går sjukt fort och dessutom behöver man endast lägga ett lager med färg! 
 
RESULTAT - Resultatet blir jättefint! Nackdelen är att läppstiftet ser väldigt frasigt ut om du har torra läppar. Men har man ett läppbalsam under så blir läppfärgen jättefin! 
 
BETYG - 3/5 !  
 
Någon av er som har testat detta läppstift/läppglans? Vad tyckter ni om den? 
Hoppas inlägget uppskattas! 
 
#1 - Denise

Så bra inlägg

Svar: Verkligen? Tack vad glad jag blir :)
Emilia Sjödin

#2 - Susana

Åh så fint, det måste jag testa