Emilia Sjödin

Olika ögonbrynsprodukter - Hur fyller man i sina bryn?
Make up Store - Tri Brow Coloe           Model CO - More Brows     Anastasia beverly hills - Dipbrow Pomade (affiliatelänk) 
 
 
Hej finaste ni! Här ovan ser ni tre ögonbrynsprodukter jag har använt flitigt de senaste åren. Alla dessa produkter applicerar man olika på ögonbrynen. Jag vet att det finns en del människor som gärna vill fylla i sina bryn men inte riktigt vet hur man ska börja, eftersom det kan bli en väldigt stor skillnad/förändring med en ögonbrynsprodukt. Därför tänker jag nu tipsa er om vilka produkter som är bra till vilka ögonbryn. Låter det bra? Hur många olika former av ögonbrynsprodukter finns det, och hur gör man? 
 
Brynskuggor eller varför inte vanliga ögonskuggor är enklast att fylla i sina bryn med. För bäst resultat behöver man en snedställd borste. Är man nybörjare inom sminkvärlden och framför allt nybörjare på att måla i sina ögonbryn rekomenderar jag att börja med en brynskugga. En skugga är lätt att sudda ut och ger inte några skarpa linjer. Applicera produkten lite lätt och avsluta med att kamma igenom brynen för snyggast resultat. 
 
Ögonbrynsgelen med färg är perfekt för dig som snabbt och enkelt vill fylla i dina bryn, samt att få dem på plats hela dagen. Snyggast enligt mig är om man har rätt tjocka ögonbryn eftersom ögonbrynsgelen inte alltid fördelas jämt över brynen. Har man tjocka ögonbryn syns inte "missarna" lika mycket. Ska man applicera sina bryn med en färgad gel måste man tänka på att vara försiktig och inte använda för mycket produkt, då kan det lätt se kladdigt ut. 
 
Krämprodukter som exempelvis Dipbrow Pomade från Anastasia (sista på bilden) passar bäst för dem som fyllt i sina ögonbryn länge, eftersom krämprodukter är så pass svåra att arbeta med. Med en krämprodukt behövs en smal liten pensel för att kunna definera brynen. Små små streck behöver man göra för att resultatet ska bli så bra som möjligt. 
 
Ögonbrynspennan känner nog alla igen. Jag har i allafall kvar många ögonbrynspennor som min mamma använde, haha. Ögonbrynspennor brukar ha sämre pigment, enligt mig. Det man ska tänka på är att inte måla i konturerna på brynen med en penna, det blir väldigt onaturligt. Det man ska göra är att måla små små streck som ska se ut som små hårstrån. Det man gör är att helt enkelt göra sina ögonbryn fylligare. 
 
Sedan kan man såklart kombinera dessa brynprodukter också! Men se till att det inte blir för mycket. 
 
Hoppas allt är bra med er så syns vi! KRAMAR!