Emilia Sjödin

Valborg
Wow, solen strålar och jag ser finklädda studenter bära på systembolagpåsar. Jag känner doften från grillar som tänds och jag hör hur det verkligen dunkas musik i alla studentlägenheter. Något fönster står öppet och jag hör att de flesta spelar Aviciis låtar, vilket är riktigt fint. Där går jag mellan alla lägenheter med min kamera i handen medan alla andra runt om kring mig sitter i tältstolar med alkohol i händerna. Jag tänker inte fota några studenter utan går ner mot älven för att fota vårtecken, jag tänker att lite frisk luft kan vara smart. 
 
Jag vet inte om jag har skrivit så mycket om fester på min blogg tidigare, men jag är verkligen en partypingla, festprisse eller någons "vapendragare". Att jag inte ska fira Valborg i år känns riktigt skumt. Det handlar inte om att jag vill avstå utan att jag måste. Jag har blivit sjuk... Det är så sjukt trist att bli sjuk på en sånhär fin dag då alla är på bra humör och när man äntligen för första gången kan festa utomhus. Jag känner partysuget inom mig då jag verkligen har en granne ovanför mig som dunkar musik sjukt högt. Jag hör även några tjejer som skrattskriker utanför. Åh, jag vill också festa. 
 
Jag kikade igenom Jodel och såg att väldigt många känner sig ensamma en dag som denna. Jag tycker det är så tråkigt att det finns så många som sitter hemma en dag då många andra träffar sina vänner. Men ibland får man påminna sig själv om att man kan göra saker själv också. Det positiva jag sedan läste på Jodel var att många som bor i mitt område bjöd in till grillning och fest, hur snällt? Hade jag varit frisk och inte haft några planer så hade jag utan tvekan dragit dit. Det är så roligt att träffa nya människor. 
 
Jag hoppas ni får en fin Valborg! 
KRAMAR!