Emilia Sjödin

Är blusen blå eller grå?
 
 
 
Hej mina fina! 
Har så svårt att veta vad jag ska blogga om just nu, kom gärna med förslag! Jag kikade igenom min blogg och hittade en gammal Tag som jag har helt andra svar på idag än vad jag hade för något år när jag svarade på den. Så här kommer mina nya svar av tumlr questions tag: 
 
 1: Finns det en kille eller tjej i ditt liv?
Har många fina killar och tjejer i mitt liv, men en partner har jag inte.  
 
2: Tänk på den senaste personen som gjorde dig illa, förlät du den? 
Ja jag har förlåtit människan som senast sårade mig. Men jäääädrans vad tiden går segt när man vill att såren ska läka! 
 
3: Vad vill du verkligen göra just nu? 
Just nu vill jag bara krypa ner i sängen och sova! 
 
4. Är du rädd för att bli kär?  
Jag är snarare rädd för att inte kunna bli lika kär igen. 
 
5. Har du någonsin sovit på en soffa med någon? 
Japp, senast för någon vecka sedan! 
 
6. Vad har du för bakgrund på din mobil? 
 Haha en bild på mig och min bästa vän Nanna när vi var små. 
 
7. Nämn de senaste fyra sängarna du har suttit på? 
Hm måste verkligen tänka. Min säng här i Umeå, min säng hemma i Falun, Lillbus säng och hos en flirt. 
 
8.  Vem var den senaste personen vars nummer du lade till i dina kontaktlista? 
En kille på Tinder frågade om mitt nummer och efter att vi pratat i telefon så lade jag till hans nummer. 
 
9.Vad gör mest ont, fysisk eller känslomässig smärta? 
Det allra värsta jag vet är när man mår så dåligt inombords att det gör ont i hela kroppen. Usch och fy. 
 
10. När pratade du senast med personen du kysste sist? 
Två veckor sedan. Haha men har inte direkt några förhoppningar där. 
 
11.Om du visste att du hade hittat rätt person, skulle du då gifta dig idag? 
Nej, har på senaste tiden haft otroligt mycket ångest över giftemål, haha! 
 
12. Har du något citat som du lever efter? 
 " Låt inte livet gå vidare medan du står kvar". 
 
13. Om du tänker på den senaste personen du kysste, har du någonsin kysst honom på en soffa? 
Jaaaapp. 
 
14. Har du någonsin haft en känsla av att något hemskt skulle hända och sedan inträffade det? 
Wow, ja, det händer mig hela tiden. Jag tänker ofta att det här är för bra för att vara sant, sen visar det sig att det även var så. Det suger.. 
 
15.  Har du en vän av det motsatta könet du kan prata med? 
Ja faktiskt! Har några killkompisar här i Umeå jag kan prata med. 
 
16. Har du någonsin gråtit över ett sms? 
Ja, alltså SOM jag gråter, haha! När känslor är inblandade så gråter jag hur lätt som helst. Visar dock aldrig att jag gråter. 
 
17. Vart satt ditt senaste blåmärke? 
Men hörni, om ni känner mig så får jag ju ett nytt blåmärke var och varannan dag. Det är omöjligt för mig att veta, haha! 
 
18. Senaste gången du verkligen ville hålla avstånd från någon?  
Det var väldigt nyligen. Jag försöker dagligen hålla avstånd från en person som ligger mig väldigt varmt om hjärtat men som samtidigt är den människan som sårar mig som mest. Hatar sånt här, hur hanterar man ens något sådant?
  
19. Vad är det första du gör på morgonarna?
Vaknar alltid av att jag är kissnödig, haha! 
 
20. För exakt ett år sedan, minns du vem du var intresserad av? 
För ett år + någon månad sedan så vet jag precis vem jag blev intresserad av. Men för EXAKT ett år sedan så hade jag fortfarande pojkvän. 
 
21. Är du vän med de vänner du hade för två år sedan? 
Ja! 
 
22. Har du någonsin somnat i någons famn?
Ja, det är ju bästa sättet att somna på!  
 
23. Betyder sex kärlek?
Alltså både ja och nej. Dejtar man genom Tinder så kan jag inte direkt påstå att man har sex för att man är kär, utan för att man bara är sugen. Är man däremot kär så har man ju delvis sex för att det ger kärlek, närhet och trygghet. 
 
Nu ska jag sova mina fina! Godnatt!