Emilia Sjödin

Ny kamera?
 
Hej mina fina! 
 
Jag är sjukt sugen på att köpa en ny kamera, har äntligen fått tillbaka motivationen till att fota. Jag fotar med Canon Eos 500D nu och jag känner verkligen att autofokusen håller på att ge upp samt att jag har haft den här kameran sedan jag gick i sjuan/åttan? Jag vill verkligen köpa en ny kamera och gärna någon ljussättning också! Läste på Elin Keros blogg om en LedGo LG-E268C, någon av er som har testat den? 
 
En till fråga medan jag ändå håller på, vilken kamera använder ni? Vad för kamera skulle ni tipsa om? Själv är jag lite sugen på Canon Eos 6d mark II, eller ska man köpa den populära 5D mark, känns alltid som ett säkert kort? Men samtidigt skulle jag vilja ha en vridbar skärm då jag ofta fotar mig själv. Aaaah snälla hjälp mig vänner! 
 
 
#1 - Iza Palm

Jag har en 5markIII, är supernöjd. Dock finns ju 6D och såvidare med, lite mindre i storlek, men väldigt skön att hålla i. Jag rekommenderar nog mest att känna på kamerorna innan, oftast lättast att veta vilken man vill ha då :)

Svar: Tack! Hm ja att testa kamerorna innan kan ju vara bra :)
Emilia Sjödin