Emilia Sjödin

Nu ska vi prata smink! Favoriter 2017
Hej mina fina! 
Idag tycker jag vi pratar om mina sminkfavoriter under 2017! Jag är ju den personen som håller mig till mina favoriter och testar sällan nytt smink när jag väl har hittat det som passar mig. Ni vet säkert redan att jag genom alla år har använt en CC-cream från Lumene men det vore väl kul om jag visade er något nytt? 
 
 
 
Första favoriten är självklart min ögonskuggspalett från Anastasia! Jag använder verkligen alla skuggor och jag tycker paletten är perfekt för de som har gröna ögon. Pigmentet är superbra och går att blenda väldigt fint och enkelt. Dock tycker jag att skuggan försvinner lätt under dagen, därför skulle jag jättegärna vilja köpa en primer att ha under. Har ni något bra tips på en bra ögonskuggsprimer? Jag kan redan nu avslöja att jag har beställt hem Urban Decay naked heat paletten, så jag tror anastasias palett får lite konkurrens, vad tror ni? ;) 
Den här sminkborsten har jag haft i många år men kärleken kommer och går till den. Perioder då hyn blir kaos och man känner att man behöver extra täckning på specifika ställen så är denna borste superbra att använda för att "packa" sminket på. Det är väldigt svårt att blenda ut concealer på exempelvis en finne, därför använder jag den här borsten till det, resultatet blir så så bra. Borsten heter bb-cream och jag köpte den på Kicks. Jag tror den finns kvar i deras sortiment! 
Det här är ingen sminkprodukt men för att sminket ska bli så flawless som möjligt så behövs en återfuktad hy. Jag har supertorr hy och behöver varje morgon och kväll återfukta mig, Men utöver en bra dagkräm så använder jag även den här ansiktsmasken från The body shop. Den ger supermycket fukt och jag verkligen älskar den. Den har dessutom hållt i ett helt år, vilket är fantastiskt! Har någon av er testat de andra maskerna från The body shop? Vad tycker ni om dessa?
(bild tagen från Kicks hemsida). 
 
När vi ändå pratar om att återfukta ansiktet så kan jag verkligen tipsa er om den här krämen jag köpte förra veckan. Elizabeth Arden är ju väldigt känd för superåterfuktande produkter. Har tidigare haft en mirakelkräm som återfuktade i sjukt många timmar. Min mirakelprodukt tog slut och jag ville ha en ny. Men insåg att jag endast ville återfukta mitt ansikte och därför köpa jag hennes dagkräm istället. Jag är sjukt nöjd och min hy har aldrig varit såhär återfuktad. Jag älskar att det är SPF 15 i den, vilket gör att den skyddar mot solen men även mot kylan. 
 
 
Här är en gammal favorit som ni nog känner igen. Jag har nog köpt om den här mascaran minst 5 gånger. Jag har testat deras vanliga, deras extra svarta mascara och även den vattenfasta. Jag gillar den vanliga mest. Fransarna blir så långa och får en perfekt volym! 
Ska man ut på fest och vill ha läppstift som håller EXAKT hela kvällen så ska man köpa dessa från Gerard Cosmetics. Jag lovar er, de är så svåra att tvätta bort. Har ni testat dessa så lovar jag att ni också älskar dem. 
Varför har jag inte köpt en Beauty Blender tidigare? Jag verkligen älskar resultatet med denna lilla svamp. Man får bort överflödet av foundationen och sminket lägger sig så fint. Dessutom passar Beauty blender perfekt till cream contour också! 
 
Vad har ni haft för favoriter 2017? Ser ni fram emot några speciella sminkprodukter 2018? 
 
#1 - Alice Dahl

Vad duktig du är på att fotografera! :) Har nästan varje dag använt en palett från Other Stories..älskar den!

Svar: Tack vad glad jag blir! Hm har inte hört talas om den, får kika å se! KRAM :)
Emilia Sjödin

#2 - Ronette

Kul läsning! Jag har precis som du lumenes cc-cream som favorit. Blev intresserad av den masken du skrev om här, är nämligen på jakt efter en göttig ansiktsmask (som jag efterlyste i mitt inlägg här om mina badrumsfavoriter http://thispastweek.blogg.se/2018/january/mina-just-nu-badrumsfavoriter-en-undran.html). Älskar dessutom british rose-doften!