Emilia Sjödin

Skriv ner allt som gör dig glad, varje vecka
 
Jag kunde väl inte sitta låst framför en dataskärm en gyllene kväll? Luften utomhus var kall, men frisk och full med höstfärger, perfekt efter en vecka med regn och blåst. Jag drog på mig skorna och gick ut ur lägenheten. Samtidigt som jag väntade på att hissen skulle komma stoppade jag i mina hörlurar i öronen. Jag skrollade igenom mina spellistor på spotify men övervägde att ringa min bror istället. Jag hade väl egentligen ingen hemlängtan, men att uppdatera min familj om vad som händer i mitt liv här i Umeå är för mig väldigt viktigt. Jag hade många goda nyheter att berätta och min promenad på över en timme kändes som några få minuter. Det var inte bara jag som hade goda nyheter. Jag hörde direkt på min brors tonläge att han var glad och jag frågade direkt om vad som hade hänt. Som vanligt när det gäller mig och min bror så är vi oftast glada samtidigt och förkrossade samtidigt. Idag var en bra dag, för oss båda. 
 
Varje vecka försöker jag alltid skriva ner positiva saker om mig själv som jag antingen har fått höra eller någonting som har gjort mig extra glad. Veckans glada lista ska jag skriva ner imorgon. Här under ser ni saker som gjorde mig glad förra veckan: 
  1. Jag har fått höra att jag har hjärtat på rätt ställe. 
  2. Jag har fått höra att jag är så jävla vacker och att nästa gång den här personen ska göra en film eller reklam så skulle jag bli vald som modell. 
  3. Jag fick höra från en kompis att en annan kompis hade pratat gott om mig. Hon hade sagt att det var roligt att gå ihop med mig hem från stan, att jag var rolig och att hon verkligen uppskattade det. 
Jag vet redan nu vad jag ska skriva om den här veckan. Jag mår väldigt bra just nu och det händer spännande saker.