Emilia Sjödin

Tillåt dig att vara svag - du blir stark av det
Hej mina fina och framför allt hej till er som precis hittat min blogg genom Youtube! 
 
Det är så mycket jag vill berätta för er att jag inte riktigt vet i vilken ände jag ska börja i. Men jag borde börja med ett STORT TACK för alla fina komplimanger jag har fått den senaste tiden. Mina videor på Youtube har varit så uppskattade och jag älskar verkligen att ni talar om det för mig, det stärker mig så otroligt mycket. Ni anar inte hur glad jag blir när jag gång på gång stöter på motgångar, tar mig igenom dem, lägger mitt fokus på det kreativa och så visar det sig att det öser in komplimanger. Fasiken vad glad jag blir. Det är ett bevis på att jag trivs väldigt bra med att vara själv, att lägga ner tid på det jag älskar, det jag brinner för. Bara de senaste två veckorna har jag fått höra att jag är inspirerande, smart, kreativ och nytänkande. Det gäller inte endast mina skapande processer utan även hur jag är som person, hur jag bemöter motgångar, förändringar och vänder det negativa till det positiva. 
 
Jag blir ständigt imponerad av mig själv. Det låter kanske väldigt löjligt att säga, men jag finner alltid nya sätt till att få mig själv att må bättre och jag är så jädrans glad över att jag gör det. Ni har följt med mig på mängder av resor här i bloggen där jag gått igenom sorg, ångest och olika relationer. Genom alla dessa jobbiga tider har jag alltid lärt mig hur jag ska göra för att må bättre.
Det är så skönt att bevisa för mig själv att jag klarar jobbiga situtationer, på nya sätt, varje gång. 
 
Bloggen stod stilla nu ett tag för att jag mår väldigt dåligt. Jag är öppen med att jag mår dåligt och det är ett sätt för mig att bearbeta det jobbiga. Jag har lärt mig att det är viktigt att visa sig svag, hur ska man annars bli stark? Jag vill inte gå till skolan med huvudet högt och låtsas som att allt är bra när jag innerst inne vet att jag bara vill bryta ihop, packa min väska och dra hem till Dalarna igen. Istället berättar jag för mina vänner, skolkamrater, familj och lärare hur dåligt jag mår. Jag vill att omgivningen ska se hur jag går från att vara svag till att bli stark och att de senare kan påminna mig hur jag ska gå till väga om jag återigen stöter på en jobbig situation. Det gäller att ta hjälp av folk omkring sig.
 
Det som får mig att vara så jädrans stark är att jag från så många olika håll får höra att jag är den starkaste människan de någonsin stött på, att jag inspirerar dem och att de önskar att det vore som mig. Jag blir så stolt över mig själv. Därför vill jag fortsätta vara stark för att inspirera andra. 
 
Igår stötte jag på känslor som jag aldrig känt tidigare. Jag blev så arg att jag inte visste hur jag skulle hantera mina känslor. Jag tror jag sårade en person som jag egentligen bryr mig väldigt mycket om. Men det är inget fel med att uttrycka de känslor man känner. Jag gjorde inget fel och jag ångrade ingenting jag sa, för de känslor jag kände där och då var det jag behövde får ur mig och det kändes väldigt skönt. Däremot får jag lätt dåligt samvete och vill alltid att folk i min omgivning ska må bra och därför kom jag senare med en ursäkt. Jag bad inte om ursäkt för att jag ångrade det jag sa utan för att få mig själv att må bättre. För ibland krävs det att man visar sig svag för att den personen ska förstå att man är sårad, men att man senare kan ställa sig upp, visa sig stark och gå vidare. Att få ett bra avslut. Det har jag lärt mig nu. Tillåt dig själv att vara svag, för du blir stark av det. 
 
Ta hand om er vänner, för det ska jag göra! 
KRAMAR