Emilia Sjödin

R.I.P
Hej där! För bara någon dag sedan så dog min mormor. Det förklarar en hel del till varför jag inte har uppdaterat min blogg. Ni kanske minns att jag sade att hon var sjuk? Jag kan berätta det att min mormor hade cancer, precis som min mamma. Har ni inte läst/kommer ihåg något om min mamma kan ni läsa det HÄR!  (Obs Det kan vara väldigt jobbigt att läsa om).
 
I alla fall har den här senaste perioden för mig varit väldigt jobbig. Inte nu när jag har förlorat min mormor utan innan dess, när hon gick runt och var sjuk. Självklart sörjer jag och absolut saknar jag henne men processen innan var det som var jobbigast. Steg för steg fick jag uppleva samma händelser en gång till. Det var väldigt ansträngande att träffa mormor. Just för att hon påminde så mycket om mamma. Min mamma fick gå igenom en väldigt tung å lång process som var lidande. Att se min mormor gå igenom samma saker och bli ännu sämre var inte något jag trivdes med. Det blev jobbigare att träffa henne för varje gång vi sågs. Jag såg inte min mormor ligga där och försvinna bort, jag såg min mamma. Ni förstår att min mormor och mamma var väldigt lika varandra och när mormor blev sjuk kan ni nog förstå att det blev ännu läskigare. Det var som om jag fick se min mamma försvinna igen. Det var det tuffaste. Något som är väldigt läskigt är att min mamma och mormor gick igenom precis samma process i samma steg. Ni vet när det händer något men sedan händer det en till sak, och sedan en till sak. Och alla dem här sakerna skedde i samma proces. Låter det begripligt? Jag hoppas ni förstår. 
 
Cancer är läskigt. I varje generation på mammas sida så har alla kvinnor gått bort i cancer. Dvs min mamma, min mormor, mormors mamma och mormors mormor. Sedan går det säkert längre bak också, men jag har för mig att min moster sade någonting om 13 generationer bakåt. Sjukt skrämmande. Risken att jag får cancer är väldigt stor men det är inget jag ska gå runt och vara orolig över. Alla dör någon gång av olika orsaker, och jag kanske är väldigt gammal då och antagligen så har man kommit frammåt inom läkemedel att man antagligen kan bota mer cancer än idag. 
 
Jag älskar dig mormor, och jag saknar dig oerhört mycket. Det är väldigt tråkigt att du skulle lämna nu när jag lärt känna dig så bra, att man inte tar tag i saker tidigare är tragiskt. Men jag hoppas du har det väldigt bra där du är nu och att du tar hand om min mamma. Farväl älskade mormor. <3
 
Vill ni bidra till cancerfonden kan ni klicka här! 
 
 
 
#1 - Emelie

Har läst båda inläggen! Finner inte ord för vad jag ska säga... Beklagar verkligen sorgen! Du är så stark!! <3
Kram<3

Svar: Men åh tack så mycket ! Det betyder jättemycket för mig, verkligen :) kram på dig! <3
Emilia Sjödin

#2 - Emelie

Har läst båda inläggen! Finner inte ord för vad jag ska säga... Beklagar verkligen sorgen! Du är så stark!! <3
Kram<3

#3 - alice

Ånej, vad tråkigt att höra :'( Jag hoppas innerligt att det känns bättre snart, det måste ha varit jättejobbigt att gå igenom. <3

Svar: Tack så jättemycket! :) <3
Emilia Sjödin

#4 - MADDISENJ.SE

Usch vad tråkigt :( RIP!

#5 - ♡ Hanna Andersson ♡

Riktigt, riktigt tråkigt att läsa, styrkekramar till dig!

Svar: Tack! Det betyder mycket :)<3
Emilia Sjödin

#6 - Alina

sv: Tack,detsamma! :)

#7 - Karin Lygnersjö

Beklagar verkligen förlusten :( är så jobbigt att förlora någong... Styrkekramar! <3

Svar: Tack! Det betyder mycket ! <3
Emilia Sjödin

#8 - amanda

Rest in peace, är så ledsen <3 Kram

Svar: Tack! Det betyder mycket :) <3
Emilia Sjödin

#9 - Kimmey ~ Kung varje dag

usch så jobbigt. Beklagar sorgen! :(

Svar: Tack så mycket! Det betyder mycket :)
Emilia Sjödin

#10 - Celine

Usch vad jobbigt! Så otroligt starkt av dig! (läste båda inläggen)
RIP till dem båda! <3

Svar: Tack så otroligt mycket. Det betyder så mycket för mig :) <3
Emilia Sjödin