Emilia Sjödin

Kulla

 
Hej där! Efter en natt utan sömn, en skoldag med bara knas och en tid hos kuratorn avklarad så fick jag det här snygga armbandet av pappa. Det är ett läderarmband som det står kulla på (står för dalkulla om ni inte förstod det) och jag gillar det jättemycket. 
Jag måste bara berätta om min knasiga dröm jag hade inatt. Som jag nämnde igår så pluggade jag majoriteten av dagen och när jag väl gick och lade mig tog det tusen år innan jag somnade. Jag trodde klockan var tunt halv ett då jag inte hade somnat ännu men när jag kollade på klockan visade den halv fyra på morgonen....Ja ni kan nog förstå hur trött jag har varit idag. I alla fall när jag väl somnade så drömde jag om matte, kan ni tänka er. En hel dag med bara matte och sedan drömmer man om det... Jag var ute i skogen med min kompis Emma och vi skulle lista ut ett problem/sannolikhet. Jag vet inte riktigt hur det hängde ihop precis men fick hjälp av troll och typ några flygande troll haha. Det var en ganska intressant dröm men när jag vaknade trodde jag att jag hade löst fallet och då skulle jag äntligen skriva upp min lösning, men sedan kom jag på att min dröm inte alls hade något med mina mattetal att göra. Haha vissa drömmar förstår jag mig inte på. 
 
Imorgon har jag mitt första nationella prov i svenska, eller huvudtaget för i år. Jag ska ha en muntlig redovisning om andevärlden, kommer bli ganska roligt att berätta om. Jag funderar på att publicera det på min blogg sen men jag är inte riktigt säker på om man får göra så? Det finns ju fler som ska göra nationella prov och då får man ju inte kopigera från andra, eller att man hittar faktan från min blogg även fast jag själv har redovisat det. Aja, vi får se hur det blir med det.
 
Oj, vilket långt inlägg det blev, men har ni läst ända hit ger jag er tummen upp. Ha en bra kväll. 
#1 - Hanna Andersson

Riktigt snyggt!

Svar: Tack! Jag älskar den verkligen :)
Emilia Sjödin

#2 - Emelie

Ska också ha första nationella för denna termin imorgon, suger att man har det varje år i gymnasiet, haha... Ocha angående vad du skrev, så nej man får typ inte publicera förs de nationella proven är över just för att ingen ska kunna använda sig av vad du har skrivit :P Men när de nationella proven är klara så finns det inget som kan hindra dig för att lägga upp det ^^
Kram<3

Svar: Okej! Tack för att du hjälpte mig :)
Emilia Sjödin