Emilia Sjödin

Vem är Emilia?
Jag fick en kommentar för några dagar sedan som lyder såhär. "Jag som är ny på bloggen skulle gärna vilja att du berättade lite om dig själv, vad du gör på fritiden osv. Så man kan få en liten inblick hur du har det :) Kram :)". 

Min idé var att först göra en "tag" om mig själv och sedan besvara era frågor sen frågestunden. Men när jag läste frågorna i "tagen" var de ganska tråkiga. Så jag tänkte istället börja med att berätta om mig själv utifrån vad jag tycker är roligt att ni får veta, så ni hänger med i min blogg. Sedan besvarar jag era frågor. 
 
Hej! Jag heter Emilia Sjödin och jag är 16 år gammal. Jag är en glad och positiv tjej. Jag har två bröder, en pappa och en liten kissemisse. Nej, jag har tyvärr ingen mamma, hon dog i cancer för nästan precis två år sedan. Jag skriver väldigt mycket om min sorg men även tips för hur man får sig själv att må bättre. Vill ni läsa mer om min mamma kan ni gå in på kategorin "min mamma gick bort i cancer", och en kategori för "självkänsla och självförtroende. 
På min blogg skiver jag för mesta dels om min vardag, vilket jag själv tycker är långtråkigt att blogga om så därför har jag försökt nu att ge mig på andra inlägg som intresserar er. Annars bloggar jag väldigt mycket om fotofrafering. Jag fotar med min Canon Eos 500D som jag tycker är sjukt bra. Jag har även där en kategori för "min kamera utrustning" som ni gärna få klicka er in på. 
Annars går jag Sam på gymnasiet vilket innebär väldigt mycket plugg...suck. Därav är inte min uppdatering på bloggen speciellt bra. Nästa år ska jag rikta in mig på media vilket kommer göra skolan hundra gånger roligare. Jag bor nära Falun och jag brukar kalla stället för hålan, jag bor typ ute i skogen haha. Fast det är väldigt fint här. Jag har mina bästa vänner i byn och släktingar ganska nära. Jag tycker väldigt mycket om att redigera bilder också, klippa ihop filmer osv. Nästan alla mina bilder jag lägger upp på bloggen är redigerade. 
 
Nu till era frågor! 
vad skulle du vilja göra om du vann en miljon? 
Spara, haha. Världens tråkigaste svar. Men jag skulle nog vänta tills jag blev 18 år gammal och sedan skulle jag använda pengarna till att flytta. 
 
Vart reser du helst till? 
Jag har bara varit i polen vilket var på en klassresa. Men jag skulle gärna vilja åka till Usa eller ett väldigt varmt land, vet dock inte vilket. 

Vart vill du komma med din blogg :)
Grejen med min blogg är att visa er mina bilder. Mitt dröm yrke är verkligen att bli fotograf men jag satsar inte på det. Så därför lägger jag istället ut mina bilder på en blogg utifall någon speciell människa skulle se mina bilder någon dag. Sedan vill jag gärna ta upp viktiga frågor, stötta och peppa er. Jag vill att alla ska ha bra självkänsla och därför försöker jag göra så att ni får det. Att få en stor blogg är något jag verkligen inte har emot, det hade vart sjukt kul om man i framtiden var en stor bloggerska haha. Men nu dagdrömmer jag bara. 
 
Har du någon favorit kändis? 
Oj, den var verkligen svår. Jag har faktiskt inte en favoritkändis.
 
Har du någon kändis crush? 
Alla har väl haft en liten crush på Channing Tatum? I alla fall när han var yngre. 
 
 
vad vill du bli när du blir stor? 
Psykolog, men det är sådan stor process för att komma dit. Bästa betyg osv. Väldigt svårt men jag skulle gärna vilja bli en psykolog.

Framtidsplaner? 
Jag tycker inte om att planera i förväg, jag tycker man ska ta det som det kommer. Ut och resa är något jag och mina vänner har pratat på länge. Men jag antar att det bli när vi är arton år gamla. 

Bästa/sämsta med att blogga? 
Det bästa med att blogga är att man får respons, jag skulle aldrig blogga om jag inte fick kommentarer av er. Jag blir så glad när jag får höra att ni tar åt er av det jag säger. Att ni är med i mina frågor och att ni stöttar mig. Att höra att jag är en förebild och är stark är något som verkligen brukar göra mina dagar, garanterat. 
 
Sämsta med att blogga är man måste uppdatera ofta, för annars tappar man sina läsare. Man måste också lära sig att prioritera sin tid så man har tid till att blogga, vara med vänner och hinna med allt plugg. 
 
Har du några rädslor? Och varför? 
Jag är väldigt rädd för blod. Jag har aldrig haft problem med det förut men jag tror det har hänt något som gör att jag har en fobi mot blod. Jag skulle gärna vilja ta reda på det för det är sjukt jobbigt. Bara ordet blod får mig att må illa. 
 
Finns det någon maträtt du inte klarar dej utan?  
Potatis korv och vitsås, haha. Typsikt mitt svar. Men det är min favoritmat och jag skulle inte kunna klara mig utan den, nej. Sedan kan jag säga på en gång att jag inte skulle klara mig utan choklad, inte för att det är en maträtt precis, men om man vill käka det till middag är jag gärna på, haha. Marabou, mums. Kom på att jag har godis i vardagsrummet nu, kommer tillbaka strax. (springer för glatta livet).
 
Vad är det bästa med vintern enligt dej? 
........Tillbaka! Det bästa med vintern är att man kan åka skoter! Dock har jag inte gjort det i år eftersom de är inte är mycket snö. Men det är väldigt kul att fota på vintern också. Det blir så fint ljus.
 
Vad har du för framtidsplaner? Vill du resa? vart? Jobba? med vadå? berätta :)

Har redan svart på dem här frågorna, finns högre upp. 
 
Vad är det bästa någon gjort för dig?  
Det bästa någon har gjort för mig är att finnas där när jag har behövt dem.

Hur skulle du reagera om du såg någon som misshandlade en häst? Ex. sparkade eller slogs med verktyg så hästen tog skada fysiskt eller psykist... 
Jag skulle bli jävlig (förlåt) rädd och arg. Ringt polisen osv.
 
Sådär! Nu vet ni lite mer om mig och jag hoppas att ni som är nya tycker om min blogg och stannar. Jag finns på bloglovin om ni vill följa mig där. Kram på er. 
#1 - Carolina - Stall Assla

Så himla fin!

Svar: Tack så mycket ! :)
Emilia Sjödin

#2 - Make the seconds count

Haha håller med om channing tatum ;)

Svar: Haha vad bra! Vem gör inte det liksom :)
Emilia Sjödin

#3 - V I L M A L A ♔

Fina Bilder

Svar: Tack så mycket :)
Emilia Sjödin

#4 - Madde

Fin du är! :)
Kul att få veta lite mer om dig, tråkigt med det om din mamma, styrke kramar! :)

Svar: Tack så jättemycket !! Vad glad jag blir :)
Emilia Sjödin