Emilia Sjödin

Ni har bra självkänsla!
Hej! Kom ni ihåg uppgiften ni fick av mig om självkänslan? Jag fick i alla fall rätt mycket kommentarer och jag tänker faktiskt skriva upp vad ni kommenterade. 
  1. Kommentera 5 saker du gillar med ditt utseende.
  2. Kommentera vilka komplimanger du brukar få. 
  3. kommentara hur du brukar göra för att få en bättre självkänsla. (inget måste)
Det ni svarade på fråga ett. Vad ni gillar mer erat utseende. Några av kommentarerna!
  • Stilen utseendemässigt. 
  • Långa ben.
  • Att magen blir lätt tonad. 
  • Ögonen.
  • Passar i glasögon.
  • Håret.
  • Rumpan. 
  • Smilegropar.
  • hela utseendet.
  • Nöjd över kroppen. 
  • Ansiktsformen. 
  • Att håret inte blir slitet. 
  • Benen. 
  • Öron.
  • Kroppen. 
Svaren på fråga två. Vilka komplimanger man brukar få. 
  • Snygg
  • Fina ögon.
  • Sprider positiv och glad energi.
  • Modet att byta frisyrer och passa i dem.
  • Söt. 
  • Vältränad kropp. 
  • Fin kropp. 
  • Snäll.
  • Fin rumpa. 
  • Glad
  • Rolig
  • Fin 
  • Smart.
  • Fint leende. 
  • Bra person. 
Svaren på fråga tre. Vad ska man göra för att få en bättre självkänsla? Hur ni gör. 
  • Säga att man är skitbra och borde vara nöjd över mig själv när man kollar sig i spegeln. 
  • Sminka sig
  • tänka att man ska vara sig själv för alla andra är tagna och man behöver inte vara perfekt.perfektion är det man själv tycker är vackert inte vad omgivningen tycker.
  • Träna. 
  • Fina kläder. 
  • Fixa håret. 


Jag blir så glad när jag ser att ni kan komma på så mycket bra med sig själv. Oftast brukar jag hitta fler saker jag inte gillar med mig själv än vad jag gillar. Nu sitter det säkert någon där hemma och tänker " Jag tränar inte, har inte en fin rumpa, jag har snea tänder och jag har för tjocka ben." Snälla ni! Ni är vackra. Det enda som kan göra er mindre vacker är att man tvekar över sitt utseende, gör det bara inte. Visst , väger man för mycket eller för lite så är det självklart att man kan må dåligt över det, men antingen kan man börja träna för att få den vikten man vill ha, gör det i så fall för att DU vill och inte för att någon annan har sagt att DU ska göra det. Är du nöjd med dig själv ska du strunta totalt i vad andra säger.
 
Jag är underviktig och jag får ofta höra att jag ska gå upp i vikt, jag har bra självkänsla över min kropp men det är när någon börjar klaga över någon annas utseende man börjar tveka på sig själv. Jag hatar verkligen dagens ideal. Man ska vara smal, långa ben och långt hår. Fuck that shit (sorry) men man ska inte gå efter ideal, det är så fel. Nu råkar det vara så att jag har långa ben, är smal och har skapligt långt hår, men jag trivs inte med att vara så smal som idealet. Det är finare att vara kruvig enligt mig. Långa eller korta ben? Vad spelar det förr roll, det är lika fint! Jag får höra att jag skulle passa som modell, men hade jag varit större hade de inte sagt så till mig. Visst skulle det vara roligt att bli modell men inte för att jag är så smal och lång man kanske ska vara för att passa som modell.
Blääää orkar inte, hatar det här. Alla ska må bra över sina kroppar, gör man inte det får man se till att försöka göra det. Acceptera den du är, ingen kan se ut som dig och du kan inte se ut som någon annan. Du har något som någon annan vill ha men inte kan få. 
 
Men glöm inte att Självkänsla handlar inte om utesendet. Det handlar om att du ska vara nöjd med den du är. Du kan få andra att må bra, du kanske alltid är glad eller ger komplimanger till andra. Det är därför du är så jävla vacker! För att du får andra att må bra! 
 
Men jag vet i alla fall att du är vacker! Det är alla! 
 
#1 - En plats i solen

vacker bild.

Svar: Tack så mycket! :)
Emilia Sjödin

#2 -

jättefin bild!

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin

#3 - Petra

vilken fin blogg du har och så snygg bild på dig!

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir! :)
Emilia Sjödin

#4 - aina [fotoblogg]

Jättebra inlägg :)

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir! :)
Emilia Sjödin

#5 - Lollee

Jag är nöjd över mina små krusbär, skiter i andras meloner :)

Svar: Så ska det låta! :) håller faktiskt med dig! :)
Emilia Sjödin

#6 - MATILDA

fin bild!

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin

#7 - emma nyström

Svar: du kan läsa om man vad tycker om dagens ideal i mitt inlägg här: http://emmasblogg.blogg.se/2014/january/ideal.html#comments

Svar: Okej tack så mycket ! :)
Emilia Sjödin

#8 - Emma - The one & only

din blogg och din attityd är så sjukt bra! Keep going, jag hejjar på dig!

Svar: Åh tack! Vad glad jag blir av att höra det! :)
Emilia Sjödin