Emilia Sjödin

Första intrycket
  • Hur gammal är du? Det är väl en självklar fråga man ställer. Men när man får förfrågan om att följa med till krogen och man är under arton blir alltid personen förvånad - Va? Jag trodde du var nitton år gammal? Det är en standard kommentar till mig. När jag väl säger att jag är sjutton år säger folk att man ser äldre ut. Vet dock inte om det är positivt eller negativt, vad tycker ni? Det är oftast då jag blir dissad för att jag är för liten... tack för den! 
  • Vart bor du? Ute i skogen i en liten by brukar jag säga. Men av någon konstig anledning vill alltid folk skämta och säga - jaha, har ni typ bara en pizzeria, en klädaffär och en park eller? Och mitt svar blir alltid -Nej, bara en mataffär... (Men det finns faktiskt småaffärer men inget jag brukar gå in på.)
  • Du heter Sjödin i efternamn va? Jag känner dina bröder. Alltså varför säger folk så hela tiden till mig? Jag blir bara rädd för att jag aldrig har sett människorna tidigare. Jag menar, mina bröder är skogsmullar, hur många känner de egentligen?
Sammanfattning - Människor ser ner på mig när de får reda på hur gammal jag är, de tycker jag bor på en plats som är mindre än deras lilltå och de flesta har aldrig träffat mig men ändå vet de vilka mina bröder är. Trevligt att träffas jag heter Emilia, ja du känner säkert mina bröder? 
 
Vad brukar folk säga till dig första gången de träffar dig? 
 
 
#1 - Ida

sv: Tack tack :)) ja visst!

#2 - emma

Gud så fantastisk fin blogg du har! :)

Svar: Tack så jättemycket! Vad glad jag blir :)
Emilia Sjödin