Emilia Sjödin

Can you remember who you were, before the world told you who you should be ?

Den här texten tycker jag är väldigt intressant. Jag vet att genom alla mina år så har jag förändrats. Folk som har sagt att man ska se ut sådär, göra såhär och man har bara tagit åt sig det och följt med strömmen. Tänker man tillbaka då man var väldigt liten kommer jag inte ens ihåg hur jag var som person. Redan i första klass började man ändra på sig för att man ville vara som alla andra. Jag minns inte hur jag var, vem jag var. Tänk om man inte hade ändrats eller blivit påverkad av någon, jag undrar hur jag hade varit som person idag. Det är nästan lite läskigt när man tänker efter, tänk om fem år då kanske jag är en helt annan person än vad jag är nu. Jag kanske ändrar på mig som alla andra för att passa in då. 
Frågan är vem är jag? 
#1 - Alice

Den tanken har jag också tänkt. Och hur olika man är med olika personer. Med vissa pratar jag typ skola, är den "snälla" typen. Med andra är jag helt crazy, skrattar som en galning och har hur kul som helst. Med andra pratar jag om allt mellan himmel och jord, riktigt djupa frågor. Men jag undrar vem jag egentligen är? Av alla personligheter jag kan ha, alla "masker", hur är jag egentligen? Kanske låter lite knepigt, men jag vill verkligen "finna" den riktiga jag, för jag vet helt ärligt inte hur jag ska vara när någon säger "var dig själv".

Svar: Jag håller verkligen med dig där. Man beter sig olika beroende på vem man är med konstigt nog. Det blir liksom lite svårt att veta hur man ska vara sig själv om man är annorlunda när man är med olika människor. Men man får försöka att hitta sig själv ändå på något sätt. Kanske man ska blanda alla sina beteenden i samma :) Men det är svårt. Vem är jag egentligen? Jag vet inte själv.
Emilia Sjödin