Emilia Sjödin

Minifredag & Freak Tag
 
Hej mina goa läsare! Nu har jag myst ner mig i min säng med varm "glader choklader" och en del glossymags att läsa. Älskar att läsa om skänhetstips och smink, det enda jag läser förutom bloggar. Torsdagar för mig är som små minifredagar. Imorgon har jag bara idrott i skolan vilket gör att morgondagen inte blir särskillt ansträngande. Riktigt skönt då den lektionen börjar klockan tolv. 
 
Nu tänkte jag bara mysa ännu mer och svara på ett par frågor som kallas för "freak tag" Är överallt på youtube just nu. Rätt så gammal tag men det verkar vara populär igen. Här kommer mina svar! 
 
1. Har du ett namn som bara din familj kallar dig?
 
Pappa kallar mig för lillfia men alla mina famljemedlemmar kallar mig för klutten för det mesta. Fult, jag vet. 

2. Har du någon konstig eller ovanlig vana?

Jag skriver alltid haha efter saker även fast det inte är kul, haha! 

Jag dricker alltid vatten när jag sminkar mig på morgonen! 

Frågade nyss mina kompisar om jag hade någon konstig vana, svaret jag fick var mina sminkborstar. Ja ni vet jag har runt 50-60 st sminkborstar, värsta samlaren haha! 

 (En gammal bild, har nu ännu fler sminkborstar)

 

3. Har du några konstiga fobier? 

Jag har fobi för blodådror, min egna ryggrad och när folk står bakom mig. 

 

4.Vilken sång älskar du i hemlighet och sjunger när ingen hör?

Jag brukar sjunga "Rock myself to sleep med April Wine men jag brukar sjunga den med melodin från "when you're gone med Avril Lavinge". Haha en väldigt konstig kombination men det är något jag alltid sjunger i duschen sedan flera år tillbaka. Haha varför berättar jag ens det här!

5. Vad stör du dig på hos andra? 

Folk som inte visar respekt eller medkänsla. Folk som pratar med mat i munnen, fiser eller rapar. 


6. Har du några vanor som du gör när du är nervör.

Jag drar alltid sönder mina nagelband eller biter på naglarna. 


7. Vilken sida av sängen sover du på?

Jag har sovit på precis alla ställen i min säng. Lägger mig oftast med huvudet bort från väggen. Med det beror på om jag fryser eller inte haha. Fryser jag har jag huvudet in mot väggen. Jag kan liksom inte säga att jag sover på vänster eller höger sida för jag har inte en dubbelsäng haha. 


8. Vilket var ditt första gosedjur och vad hette det?

Lady heter hon och är en hund, konstigt nog eftersom jag typ hatar hundar haha. Ni kommer väl ihåg lady från lady och lufsen? 

 

9. Har du något du du säger åt andra men inte gör själv?

Att inte smaska eller att stänga munnen när de äter. 


10. Åt vilket håll står du i dushen?

Jag står bort från duschen, alltså utåt. Hur kul är det att kolla in i en vägg liksom? 


11. Vilken är din favoritmat som är "dålig" för dig men du äter den iaf?

Haha äter jag någon mat som ens är bra för mig? Aja kanske den där platta maträtten som pizza till exempel?