Emilia Sjödin

Rengöring av sminkborstar
Hej allesammans ! Nu har jag ännu en gång stått i typ en timme och rengjort några av mina sminkborstar. Jag vet att det är väldigt många som inte brukar tvätta sina borstar regelbundet vilket jag kan tycka är lite ohygieniskt. Tvättar man inte borstarna samlar de på sig en del bakterier som du sedan lägger på huden vilket är väldigt ofräscht! 

Jag brukar tvätta mina borstar en gång i veckan vilket till och med är för lite. Man ska egentligen tvätta borstarna efter varje användning men det har jag verkligen inte tid för. När jag inte tvättar mina borstar på djupet brukar jag använda en brush cleaner från kicks som tar bort det yttersta lagret med smink. Till exempel när man vill byta färg med en ögonskuggsborste eller när det helt enkelt är för mycket produkt på borsten. 

Hur ofta tvättar du dina sminkborstar? 
Puss å kram ! 

#1 - Emelie

Alltså gud jag tvättar verkligen inte mina sminkborstar ofta... knappt en gång i månaden, jätteofräscht!!
Kram

Svar: Haha men det är bättre än aldrig iallafall.
Kram!
Emilia Sjödin