Emilia Sjödin

That Kind of Person tag

Hejsan mina favoriter! Mår ni bra? Mår ni inte bra så hoppas jag att allt blir bra snart! Idag tänker jag i allafall göra en tag som heter "That kind of person", det är alltså tjugofem onödiga frågor haha. Den här tagen ser jag överallt på youtube men egentligen tycker jag den inte är speciellt rolig men eftersom den verkligen är överallt så måste nog många uppskatta den. Därför tänker jag också dela med mig av mina svar för att ni ska tänka - Jaha hon är en sådan person. Men nu kör vi, här är mina svar! 

 Vilket tuggummi brukar du köpa?

Jag är den kompisen som alltid snattar tuggummin av andra. Jag kommer seriöst inte ihåg senaste gången jag köpte ett tuggummi. Dessutom finns det alltid hemma så då snor jag alltid av familjen vilket oftast är sweet mint eller white spearmint från extra. 

 

2. Vad har du alltid i kylen?

Säg något som inte finns i min kyl? Skulle säga att det som alltid finns i min kyl är.......min mammas parfym? Konstigt svar va? Min mammas parfym har stått i kylskåpet i några år nu, så ja den är konstant där. Dessutom så finns det också sånna där gamla kamerafilmrullar till analoga kameror, fråga mig inte varför?  

 

3. Kex eller chex? 

Kex, chex låter så spydigt haha! 

 

4. Har du mjölk i kaffet? 

Nej usch, kaffe ska man dricka rent. 

5. Apple eller Android

Klarar inte av android haha! Har haft Apple så länge nu, plus att min dator är en Imac så ja, jag föredrar apple före android. 

6. spolar du tandkrämen med vatten före eller efter du sätter på tandkrämen?

Jag gör nog både och, händer ganska ofta att tandkrämen glider av å ramlar ner i handfatet, men men. 

7. Hur står du vänd i dushen?

Jag står med ryggen vänd mot väggen. Jag vågar inte så mot väggen då det känns som att en mördare ska döda mig utan att jag märker att han/hon ens kommer in i badrummet. 

8. knyckla eller vika ihop toa pappret?

Jag är nog den enda människan i världen som seriöst viker toapappret haha! 

9. Hur fördriver du tiden i kollektiv trafik?

Jag lyssnar alltid på musik så vidare inte någon vän/pojkvän sitter bredvid mig, för då pratar vi alltid hela bussresan till exempel. 

10. Fönster plats eller gång plats?

Jag sätter mig alltid självmant längst in så att jag kan titta ut genom fönstret och för att man ska kunna låta någon annan sitta bredvid en om det blir fullt på bussen. 

11. Stressad eller lugn?

Saken är den att jag blir stressad väldigt fort av småsaker, men det går över väldigt snabbt också. ska jag jämföra mitt liv nu med till exempel förra året så är jag betydligt mer lugn nu än vad jag var förra året då jag i princip var stressad jämt. 

12. Tålig eller otålig?

Är jag uttråkad så är jag otålig som bara den, men annars tror jag att jag är väldigt tålig? Eller jag vet faktiskt inte?

13. Planerare eller impulsare?

Impulsare när det gäller shopping, tro mig annars hade min plånbok varit större. Okej vem försöker jag lura, det är inte direkt så att jag har sedlar i min plånbok utan idag handlar man ju med kort. Men talesättet lyder så, okej?

Annars vill jag alltid ha koll, kanske inte så mycket planering men jag vill veta hur jag kommer till en plats, vilken tid jag kommer hem osv.

14. Uppklädd eller nedklädd?

Alltid uppklädd. Skulle aldrig klara av att gå runt i mjukiskläder, inte ens när jag är hemma själv. 

15. Sover du med dörren öppen eller stängd?

Som jag har tolkat andra på youtuben så menas denna fråga till garderobsdörren. Men jag kan svara för både dörren intill mitt rum och garderobsdörren. Jag kan säga såhär, dörren till mitt rum är alltid stängd när jag sover, annars vaknar jag när resten av familjen går upp på morgonen. Garderoben däremot brukar oftast vara öppen, nu är det så att jag har spegelskjutdörrar vilket gör att jag ofta tror att jag ser någon röra sig i mitt rum när det i själva verket är jag som rör mig. 

16. vilken sida av sängen sover du på?

Står du rakt framför sängen så sover jag på höger sida. Alltid när min pojkvän sover hos mig så sover han på vänster sida vilket från början var min sida, men nu när han tog över den så kan jag inte sova när jag väl byter sida så jag fick byta på heltid istället haha. 

17. vilken är din foto min?

Jag ler, alltid. 

 

 

18. musik eller böcker?

Musik, jag hatar böcker, jag drömmer mig alltid iväg och glömmer bort vad jag läser. 

19 sms/mejl?

SMS OFC! 

20. sött/salt?

Hehe sött alla dagar i veckan, ja jag är seriös. 

21. kan du nå näsan med tungan?

Nope, det kan jag icke. 

22. tror du på spöken?

Med tanke på att jag har erfarenheter från spökerier så ja, jag tror på spöken. 

 

23, tror du på ailens?

Jag tror inte att jorden är den enda planeten i rymden som det finns liv på. Så ja jag tror det finns utomjordningar.

24. Vad tror du händer efter döden?

Det här är en väldigt svår fråga för mig att besvara, jag skulle kunna göra ett långt inlägg om det senare om ni vill? Jag kan snabbt säga att jag inte tror att man riktigt dör. Jag tror man själv får välja vart man vill komma, till sin familj, till andra platser eller att man blir kvar på jorden som ett såkallt "spöke" om man har vissa saker kvar att göra. 

 

Hoppas ni blev nöjda med era svar och att ni nu tänker "Emilia är en sådan person som är pydant, uppklädd, tattare och tror på spöken "haha! 

Vi syns snart igen! 

 
#1 - Malin

sådana här listor är ganska roliga även om dom är onödiga :D

Svar: Ja det är väl så :)
Emilia Sjödin

#2 - Madeleine

Efter att jag stängt ner min blogg under en period av smärta har jag nu valt att öppna upp den igen. Jag hoppas du vill fortsätta läsa den trots lite små förändringar angående skrivandet.

Hälsningar, Madeleine.

Svar: Självklart! Kul att du börjar blogga igen :)
Emilia Sjödin