Emilia Sjödin

Min första
 

Min första kärlek: Min nuvarande pojkvän Philip är min första kärlek. Jag har aldrig varit i ett förhållande tidigare.   Vi har varit tillsammans i över 1,5 år, och jag är så glad man bara kan bli! 

Min första kyss: Pinsamt nog gav jag min första kyss till en kille på nyår för många år sedan. Han var två-tre år äldre än mig. Jag och mina vänner hade planerat att dricka alkohol och gå ut och festa med de äldre. Det slutade inte så bra kan jag säga er, haha. Drick inte i tidig ålder mina vänner! 

Första gången jag fick mitt hjärta krossat: Jag skulle inte påstå att mitt hjärta har blivit krossat. Men det har hänt saker som absolut har påverkat min syn på de killar jag har varit intresserad av. Har som sagt inte varit i ett förhållande tidigare, så då är det ganska svårt att få mitt hjärta krossat. 

Min första pojkvän: Fortfarande Philip, haha! 

Min första mens: Det här är en ganska intressant fråga. Jag fick faktiskt min första mens när jag gick i årskurs nio. Jag var den som gick runt och hoppades på att jag skulle få min mens, då de flesta i min omgivning redan hade fått sin mens i tidig ålder. Men idag är jag väldigt glad att jag fick min mens sent. 

Min första tidningsartikel: Jag och mina klasskompisar skapade en tjejtidning som gymnasiearbete. Denna tidning delade vi sedan ut över hela skolan. Jag skrev om smink och självkänsla. 

Första gången jag var med i TV: Grejen med mig är att jag förtränger minnen som att vara med i tv. Jag och mina vänner blev filmade när vi var på klassresa i Polen. Vi blev intervjuade om bluesmusik, haha! Eftersom jag skämdes och inte kunde något om blues så smet jag ifrån kameran. Undrar hur det såg ut egentligen? 

Min första lön: Min första ordentliga lön var på mitt sommarjobb förra året. 

Min första bil: Min nuvarande Volvo S40 jag köpte i början av September! 

 

Min första sport: Jag har aldrig varit den personen som sportar. Men när jag gick på mellanstadiet började jag dansa disco. Det var riktigt roligt men tyvärr slutade jag dansa då min mamma blev dödssjuk. Men idag skulle jag jättegärna vilja dansa igen, men jag känner mig nästan för gammal för det. 

Min första resa: Egyten! Jag åkte dit med pappa, karin och min bror samt kompisar till familjen. Det var en riktigt cool resa då jag fick simma med delfiner och upptäcka ett land så otroligt långt bort!  Här under får ni se ett klipp från Egypten.