Emilia Sjödin

Recension - Ansiktsmask från The body shop
Hejsan finisar! Hoppas ni alla har en bra helg. Idag tänkte jag recensera en ansiksmask från The Body Shop. Jag har haft denna ansiktsmask i lite mer än två veckor. Jag tänkte göra två listor där jag radar upp vad som är positivt med produkten, och en som visar det negativa. 
 
Positivt : 
  1. Mycket för pengarna! Produkten kostar 195 kronor och innehåler 75ml. 
  2. Man behöver inte använda så mycket produkt! Bara man doppar sin ansiktspensel i burken räcker det till hela ansiktet. 
  3. Ansiktsmasken är 100% vegansk! 
  4. Den känns lyxig med alla dessa rosenblad som finns i ansiktsmasken. 
  5. Jag älskar behållaren/bruken till denna produkt. Den känns inte alls så billig då den har tjockt glas som ger tyngd i hela burken. 
  6. Huden blir väldigt fräsch, len och doftar ljuvligt. 
Negativt : 
  1. Det enda negativa med denna produkt är att jag inte blir återfuktad. Jag frågade specifikt på The Body Shop efter den ansiktsmask som ger mest återfuktning (finns en hel serie av dessa ansiktsmasker) och då föreslog hon den här ansiktsmasken till mig. Men efter att jag tvättat bort masken känns inte min hy återfuktad, utan jag måste lägga på en nattkräm efteråt. 
 
 
BTW Jag fick även med ett test på The Body Shops ansiksmask i namnet  Ethiopian Honey som är en deep nourising mask, och den gillade jag betydligt mer. Kanske inte doften men den återfuktade verkligen min hy! 
 
Hoppas ni verkligen gillade denna recension och själva upplägget. Är det lättare att läsa en recension om jag listar upp de positiva mot de negativa? Har någon av er testat någon av The Body Shops nya ansiktsmasker får ni gärna lämna en kommentar om vad ni tycker om dem! 
 
 
Hoppas allt är bra med er mina favoriter! Vi syns snart igen. 
KRAMAR! 
 
 
 
#1 - Photo by E M E R E L L A

Jag har också testat denna men den återfuktande heller inte min hy tråkigt nog..

Svar: Stor besvikelse :(
Emilia Sjödin