Emilia Sjödin

Recension - Hick borstkollektion. Wilmas Beauty del 1
 
Hej mina sminknördar!
I detta inlägg tänker jag recensera Wilma Holmqvists sminkborstar från kollektionen Hick. Jag fick hem dessa borstar för lite mer än en månad sedan. Jag köpte hennes Kit med 10 sminkborstar, men i det här inlägget tänker jag endast recensera ansiktsborstarna. Ögonskuggsborstarna får ett separat inlägg. Kommentera gärna om ni vill se en recension på ögonskuggsborstarna! 
 
Generell bedömning - Alla dessa sminkborstar är otroligt mjuka och superfina. De håller sig i både skicket och formen efter en ordentlig rengöring. Än så länge har ingen borste tappat ett enda hårstrå, vilket är superbra! Borstarna är 100% djurvänliga och tillverkade av syntetiskt borsthår av högkvalitet, vilket även där är jättebra. 
 
Läs den indivuella bedömningen nedan. 
Stor puderborste - HICK 111   (LÄNK HÄR)
 
Den här puderborsten är precis så man vill att borsten ska vara. Den är rätt stor och lagomt kompakt, vilket gör att pudret lägger sig ovanpå borsten som gör appliceringen lättare. Har endast testat denna borste till kompaktpuder, så vet inte om den är bra till löspuder. 
Snedställd kabukiborste - HICK 112  (LÄNK HÄR)
 
Denna borste är en stor favorit! Den är väldigt kompakt och perfekt formad för att lägga en snygg contour. Jag kan tänka mig att den funkar lika bra till rouge. Den suddar även ut skarpa linjer jättebra. Nackdelen med denna borste är att borstskaftet är så pass tugnt och brett, vilket gör att en noggrann applicering blir jobbigt åt handen. Skaftet hade varit mycket bättre om den såg ut som borsten nedan. 
Smal ansiktsborste - HICK 114  (LÄNK)
 
Denna borste har många användningsområden. Jag har använt den till rouge och då har den varit jättebra, verkligen. Men man kan även använda den till exempelvis puder till under ögonen, highlighter eller mer exakt applicering av contour. Stårna är så pass långa att man kan sudda ut linjer jättelätt. 
 Rund kabukiborste - HICK 115   (LÄNK)
 
Den här borsten är väldigt lik puderborsten, men den är mer kompakt och har kortare strån. I början tycker jag det var svårt att hitta ett användningsområde till denna borste. Men sedan märkte jag att det funkade perfekt till att tona ut linjer. Alltid när jag har applicerat contour och rouge brukar jag använda denna borste för att tona ut linjerna ännu mer. Resultatet blir jättefint! 
 
Dessa borstar får betyg 5/5! 
Hela kittet (dessa borstar + 6 ögonskyggsborstar) kostar 398 kronor!