Emilia Sjödin

Det kunde börja brinna
 
Hej mina fina! 
Igår var det otroligt fint väder och därför passade jag på att fota lite bilder vid mitt fönster, innan jag skulle bege mig mot skolan. Jag drog faktiskt på mig min ljusblåa vårkappa för första gången för i år, det kändes helt rätt! Jag har planerat att fota med mina vänner i helgen så ni kanske får se bilder på min kappa då. 
 
Okej ska vi prata om rubriken kanske?
 
Jag var i skolan i endast tre timmar och när jag kliver in i min lägenhet så ser jag världens största rispa i soffan. Notera att jag hyr en möblerad andrahandslägenhet. Jag får först panik och undrar hur fasiken soffan hade kunnat gå sönder. Hade jag suttit i soffan med något vasst? Jag tittade närmare på rispan och insåg att det var helt smält. Något varmt måste alltså ha legat emot. Jag drog dit min macbook och försökte mäta och se om rispan var lika lång som min dator men rispan var så mycket längre. Jag förstod verkligen inte vad som hade hänt så jag tog upp min mobil och sökte på "smält soffa". Det första som dyker upp är ett inlägg om hur brandfarligt det är med speglar och sol. Jag kikar på mitt soffbord och där står min sminkspegel med förstoringsglas riktad mot både fönstret och soffan.. Det måste vara så det gick till, jag hittar ingen annan anledning. 
 
Någonting jag verkligen har lärt mig är att solen är starkare än vad man kanske tror. Ställ inte en spegel framför ett fönster hörni. Det kanske låter självklart men ibland tänker man verkligen inte på det. Det var väldigt tur att det inte började brinna! 
 
Jag slänger in någon bild här så ni får se hur soffan såg ut: 
Sjukt läskigt va?
#1 - Angelica Wåhlin

Vill gärna se vårkappan sen! :) & gud, vad läskigt med soffan.

Svar: Vad kul! Haha ja jag kommer aldrig vilja ha någon spegel framme.
Kram :)
Emilia Sjödin

#2 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Sjukt fina bilder på dig! Och vad sjukt att det hade blivit så av spegel och sol! :o

Svar: Tack fina du! Ja jag blev verkligen chockad, haha.
Kram :)
Emilia Sjödin

#3 - P i X E L I E – Erica Pettersson

Usch, så läskigt!
Jag har inte ens reflekterat över att sådant kan hända.
Tur i oturen att det i alla fall inte blev något värre :-)

Svar: Ja sjukt läskigt! Men det var som sagt tur att det inte blev en större skada :) kram!
Emilia Sjödin