Emilia Sjödin

Naked Heat eller Modern Renaissance ?
Första paletten är Urban Decay Naked Heat och den andra är Anastasias Modern Renaissance. 
 
Hej mina finaste, ikväll snackar vi om smink! 
 
För det första vill jag bara kommentera mina bilder ovan, kan man ens tro att dessa bilder är tagna klockan åtta på kvällen då det är mörkt? Knappast. Jag är så himla glad att jag köpte en ny kamera. Jag har fått så fina komplimanger från vänner och okänt folk på instagram om mina bilder, haha! Jag blir så glad. Här kan ni följa min instagram - (KLICK)
 
Jag är världens skönhetsnörd och jag vet att mina vänner börja ledsna på mig då jag alltid är ute efter nya paletter att testa, även om jag redan har några sjukt bra paletter. Men ikväll tänker jag att jag recenserar Urban Decay Heat och Anastasia's Modern Renaissance. Först och främst måste jag bara säga att dessa två paletter är mina topp bästa jag någonsin har testat. Är ni ute efter en ny bra palett så rekomenderar jag verkligen dessa två. Men vill ni däremot veta vilken palett jag föredrar och gillar bäst så kan ni fortsätta läsa! 

Urban Decay Naked Heat, 530kr. 
Den här ögonskuggspaletten är min allra senaste. Anledningen till att jag köpte den var för att den hade sjukt fina färger i bruna nyanser. I övrigt en väldigt fin palett till vardags. Det jag saknar med den är att det inte finns någon bra ljus glittrig ögonskugga. Bra glittriga ögonskuggor är väldigt svårt att finna då pigmenteringen inte är så bra man kanske hoppats på. De matta ögonskuggorna i denna palett är något jag gillar snäppet mer. Ett minus med paletten är att ögonskuggan lätt försvinner under dagen. Jag brukar inte använda någon ögonskuggsprimer så det kanske är där problemet grundar sig. 

Anastasia Modern Renaissance, 545kr. 
 
Skulle jag resa bort är det den här paletten jag skulle ta med mig. Rosa ögonskuggor tycker jag passar mig bäst då jag har gröna ögon men paletten innehåller faktiskt riktigt fina bruna skuggor också, vilket är sjukt bra. Det som skiljer sig och gör att jag gillar den här paletten snäppet mer är för att den har två glittriga skuggor som passar sjukt bra att lägga på ögonlocket för att "förstora". Applicerar man ögonskuggorna med fingret så är pigmenteringen ingenting att klaga på. Dessa skuggor håller dessutom hela dagen! 

Vilken är bäst? 
Vinnaren för mig är Anastasia's Modern Renaissance! Den är lite dyrare men har bättre pigmentering och skuggorna håller hela dagen. Dessutom finns det några guldkorn som glittrar fantastiskt fin på ögonlocket! Jag måste bara inflika och säga att Anastasia har lanserat en nya palett som jag är sjukt sugen på att köpa, den heter soft glam och jeeeeesus vad fina färger den har! Har någon av testat den?
 
Om ni undrar vilka sminkborstar jag använder vid applicering så ser ni dem ståendes på sminkbordet. Ni kan hitta borstarna HÄR (adlink)
 
Har ni testat någon av dessa paletter? Vilken gillar ni bäst? 
Puss och kram! 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
#1 - Amanda Niclasson

Så himla fina bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
Emilia Sjödin

#2 - Julia

Vill så testa Anastasia's Modern Renaissance!

Svar: Åh det borde du! Du kommer inte ångra dig :)
Emilia Sjödin