Emilia Sjödin

Bästa hudvårdsprodukten - Kokosolja
 
Godmorgon mina fina!
 
Idag tänker jag tipsa er om en produkt som jag verkligen älskar, nämligen kokosolja. Nu menar jag inte att jag gillar kokosoljan för att den passar bra till matlagning utan för att den har förbättrat min hud så otroligt mycket. 
 
Så länge jag kan minnas så har jag alltid haft en torr och känslig hy. Jag tål inte parfymerade produkter och vanliga sminkborttagningsprodukter torkade ofta ut min hy, vilket gjorde att jag var tvungen att köpa både dagkräm och nattkräm, vilket kostar en del pengar.. Dessutom tog dessa produkter slut efter 1-2 månader vilket var väldigt frustrerande och dyrt. 
 
Min bästa kompis tipsade mig om att testa kokosolja, mest för att vattenfast mascara försvinner superlätt med den (tips tips tips!!). Och när jag väl hade köpt kokosoljan så började jag tvätta bort all mitt smink med den, och wow vad bra den är. Min hy har aldrig känts så återfuktad att jag inte ens behöver kompletera med en ansiktskräm efteråt, hur bra? Dessutom sjunker oljan in i mina händer när jag tvättar bort sminket så mina fula torra händer har äntligen blivit fina och mjuka, sååå skönt! 
 
Kokosoljan kanske känns dyr när man köper den i affären. Den på bilden kostar runt 60 Kronor, men samtidigt så kostar en vanlig sminkborttagningsprodukt ungefär 199kr + krämer. Jag har precis öppnat en ny bruk av denna kokosolja, men den jag hade tidigare hade jag i nästan ett halvår, förstår ni hur mycket pengar jag sparar på det? Samtidigt får jag en bättre hud än vad jag någonsin har haft. Wow kokosolja i mitt hjärta <3
 
Kan tillägga att jag inte är ett fan av kokosdoft, men denna olja tycker jag inte luktar speciellt mycket. 
 
Har ni testat kokosolja?
 
 
#1 - Shanelle

Jag älskar Kokosolja också! Använder den till allt, från matlagning till sminkborttagning, hårinpackning, återfuktning om mina toppar känns torra, återfuktning av huden - allt! Såklart använder jag inte samma burk till både matlagning och allt annat, haha.

Svar: Håller med! Det finns så många olika användningsområden. Haha ja det är viktigt att inte använda samma bruk till exempelvis sminkborttagning och matlagning. Kram på dig :)
Emilia Sjödin