Emilia Sjödin

Tolka drömmar - Graviditet
Vet ni vad som gör mig så otroligt glad just nu? Jag är i Umeå, där mörket faller snabbar än man hinner blinka. Där det är mörkt när jag vaknar och det är ännu mörkare när jag kommer hem från skolan. Men trots detta mörker så går jag mysiga promenader, ringer mina bröder, tänder ljus och tar hand om mig själv. Det absolut bästa jag vet just nu är att stå i köket med honom och dansa till den fantastiska musiken som tar mig tillbaka till den där otroligt mysiga tryggheten. Det är inte ofta det händer, men desto mer jag umgås med honom desto fler minnen om min barndom kryper fram. Är inte det lite spännande ändå? Att musiken som han väljer att spela är musik som ligger mig nära om hjärtat, som får mig att minnas händelser som jag tidigare inte har tänkt på. När han tar ett tag om mig och börjar dansa så tänker jag direkt på mina föräldrar och jag känner igen mig i min mammas roll, vilket gör mig så lycklig att jag skulle kunna gråta. 
 
Han är inte medveten om att jag känner såhär och jag vet heller inte varför alla dessa minnen helt plötsligt kommer till mig. Jag känner en närvaro som inte tidigare har varit såhär stark och jag har börjat drömma om min mamma igen. Hon dök upp i mina drömmar och talade om att hon var gravid, sedan började hon att gråta och krama om mig. Hon var väldigt sårbar men så otroligt lycklig på samma gång. Det är något som jag inte riktigt kan sätta fingret på när det gäller mina drömmar. Jag tror alltid på något vis att mina drömmar försöker förmedla något viktigt till mig. Att min mamma säger att hon är gravid tror jag har en innebörd som jag inte riktigt har genomskådat än. Jag tror inte det handlar om graviditet överhuvudtaget, utan jag tror att det är något mer ospecifikt, något som tar tid att sätta fingret på.  
 
Brukar ni försöka tolka era drömmar?
 
Jag hoppas allt är superbra med er så syns vi! 
KRAMAR! 
 
 
 
 
 
#1 - Evelina

Så fint skrivet. Känner att jag blir röd av alla vackra känslor som sipprar fram ur dina ord Emilia. 💕 Det är kul att läsa din blogg och få glimtar av Umeå och DMP nu medan jag inte är där. Hoppas ni har det fortsätter ha det fantastiskt. 😁

Svar: Åh tack så mycket Evelina! Hoppas allt är bra med dig. Kram ☺️
Emilia Sjödin